Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



"Eksportuj do Wielkiej Brytanii – innowacyjność i design w opakowaniach", Warszawa.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Arkadiusz Szymański | 2018-11-14 10:56:12
www.mazovia.pl


Miejsce: Uczelnia Łazarskiego, ul. Świeradowska 43, 02-662 Warszawa

Termin: 21 listopada br.

 

Pomimo niepewności związanej z Brexitem, rynek brytyjski nadal jest jednym z najważniejszych kierunków eksportowych dla polskiej gospodarki. Polskie produkty stają się coraz bardziej widoczne na półkach brytyjskich sklepów, a walory dobrej jakości w rozsądnej cenie są zauważane przez brytyjskich konsumentów. Jednak mimo przyjaznego klimatu biznesowego, różnice kulturowe i brak wiedzy o upodobaniach brytyjskich konsumentów powodują, że polscy eksporterzy nie do końca wykorzystują szanse, które ten rynek oferuje. Dotyczy to również przemysłu opakowaniowego, który w ostatnich czasach rozwija się bardzo intensywnie. Postęp w dziedzinie technologii żywności, biotechnologii, materiałoznawstwie, towaroznawstwie i technologii wpływa na potrzebę tworzenia nowych opakowań, które odpowiadałyby wymaganiom stawianym zarówno przez producentów, jak i konsumentów. Wszystkie te działania służą wzmocnieniu przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku polskim, jak i rynkach międzynarodowych poprzez odpowiedni dobór narzędzi służących internacjonalizacji marek.
Opakowanie jest wizytówką produktu – czego zatem szukają Brytyjczycy, gdy odwiedzają sklepy (czy może częściej robią zakupy w internecie)? Czy polskie wzornictwo w opakowaniach zdaje egzamin na rynku brytyjskim? Zapraszamy na seminarium, podczas którego, eksperci z zakresu tego rynku, podzielą się swoimi obserwacjami.

 

Udział w seminarium jest bezpłatny. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia można przesyłać do 19 listopada 2018 r. na adres: agnieszka.jedrzejczak@mazovia.pl

 

Organizatorzy: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz Brytyjsko-Polska Izba Handlowa.
Współorganizatorzy: Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, Agencja Rozwoju Mazowsza S.A

 

Program

  • 08:30 – 09:30 Rejestracja
  • 09:30 – 09:40 Powitanie

dr Tomasz Braun, Prorektor ds. współpracy międzynarodowej Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Paweł Siwecki, Dyrektor Zarządzający Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC)

  • 09:40 – 10:00 Obecna sytuacja na rynku brytyjskim w świetle Brexitu (przepisy celne, relacje handlowe między Polską i Wlk. Brytanią).

Stephen Steele, I sekretarz, szef działu ekonomicznego Ambasada Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie

  • 10:00 – 10:10 Wsparcie BPCC w wejściu na rynek brytyjski.

Bartosz Kowalczyk, Prezes PB Link, Picklemedia

  • 10:10 – 10:30 Opakowanie i wzornictwo – wymagania konsumenta brytyjskiego - trendy na brytyjskim rynku na przykładzie.

Marek Schejbal, BPCC, EMIXIT Ltd.

  • 10:30 – 10:50 Dopasowanie strategii promocji i sprzedaży do obecnej sytuacji na rynku brytyjskim – czyli jak zareklamować polskie produkty w UK?

Bartosz Kowalczyk, Prezes PB Link, Picklemedia

  • 10:50 – 11:10 Nowoczesne technologie i innowacje międzybranżowe w opakowaniach.

Marta Ciszewska, Deloitte

  • 11:10 – 11:30 Standardy i certyfikaty na rynku brytyjskim – jak to wygląda dziś, a jak to mogłoby wyglądać po Brexicie?

Agnieszka Majewska, BSI Group

  • 11:30 – 11:50 Przerwa kawowa
  • 11:50 – 12:10 Logistyka – przewóz towaru z Polski do Wielkiej Brytanii – możliwe scenariusze Brexitowe, opakowanie a transport

Krzysztof Łukoszyk, Raben Group

  • 12:10 – 12:30 Jak eksportować i utrzymać płynność finansową? Zawieranie umów handlowych, płatność za usługi, odzyskiwanie należności i faktoring.

Tomasz Rodak, Bibby Financial Services

  • 12:30 – 12:50 Rozliczenia w handlu zagranicznym i zabezpieczenie ryzyka kursowego dla MŚP.

Jakub Makurat, Ebury

  • 12:50 – 13:50 Panel dyskusyjny: Marka polska a konsument brytyjski - jak się promować? Z czym się kojarzy 'Polska' na brytyjskim rynku.
  • 13:50 – 14:00 Zakończenie
  • 14:00 Lunch

 

 

 

Zespół COIE